Overslaan naar inhoud


Algemene Voorwaarden


Aard en doel van de overeenkomst

De Opdrachtgever geeft EasyPrimes de opdracht om de premiedossiers te beheren. De overeenkomst gaat in bij ondertekening van de offerte en eindigt wanneer alle aanvragen door de bevoegde instanties zijn goedgekeurd en de betalingen zijn uitgevoerd..

 

Artikel 2 - TE LEVEREN DIENSTEN

EasyPrimes stelt alle dossiers samen, dient ze in en volgt ze op met betrekking tot renovatiepremies (gemeentelijk, regionaal, provinciaal en federaal) die kunnen worden toegekend afhankelijk van de aard van de opdrachtgever en de werken

EasyPrimes EasyPrimes informeert de Opdrachtgever over de goedkeuring, afwijzing of eventuele opmerkingen naar aanleiding van de ingediende aanvragen. EasyPrimes heeft een resultaatsverbintenis om de dossiers samen te stellen, in te dienen en op te volgen, mits alle noodzakelijke documenten tijdig worden aangeleverd.

EasyPrimes De door EasyPrimes opgestelde dossiers zullen voldoen aan de regels die zijn vastgesteld door de bevoegde instanties om de premies te verkrijgen. EasyPrimes kan de Opdrachtgever om alle nodige documenten vragen om de dossiers correct samen te stellen. EasyPrimes is niet verantwoordelijk voor de controle op de correcte uitvoering van de werken. Bij afwijkingen tussen de technische minimumeisen voor het verkrijgen van de premies en de uitvoering, beperkt de rol van EasyPrimes zich tot het informeren van de Opdrachtgever over de oorspronkelijke voorwaarden voor het verkrijgen van de premies.

EasyPrimes zal vóór aanvang van de werken contact opnemen met het architectenbureau en de aannemer om alle noodzakelijke maatregelen te bespreken die genomen moeten worden vóór, tijdens en na de werken, zodat een optimale coördinatie en samenwerking met EasyPrimes mogelijk is.

 

Artikel 3 - HONORARIA VAN EASYPRIMES

De vergoeding van EasyPrimes voor de beschreven diensten is een vast percentage van het totale bedrag van de in de offerte genoemde premies. Een minimumbedrag van 400 € exclusief btw per dossier wordt aangerekend.

 

Artikel 4 - BETALING VAN HONORARIA

De honoraria worden aan de Opdrachtgever gefactureerd en door hem betaald volgens de volgende modaliteiten:

Voorschot: Een percentage (exclusief btw) van de geschatte honoraria, te betalen bij akkoord en start van de dienstverlening.

- Voortgangsfactuur: Een percentage (exclusief btw) van de ontvangen bedragen wordt gefactureerd naarmate de premies door de administratie worden uitbetaald (- het reeds betaalde voorschot).

Saldo : Het resterende bedrag wordt betaald na afloop van de werken, op basis van het percentage van de daadwerkelijk ontvangen premies, minus eerdere betalingen (voorschot en voortgangsfacturen).

  ​

.

Elke verzoek om honoraria is verschuldigd vanaf de datum van uitgifte uitsluitend door de werking van de huidige overeenkomst. Facturen zijn contant betaalbaa

In geval van laattijdige betaling van de door EasyPrimes uitgereikte facturen, zullen de vertragingstoeslagen zoals voorzien in de wet van 2 augustus 2002 over vertragingen in handelstransacties worden gevorderd. EasyPrimes behoudt zich het recht voor om haar diensten op te schorten als de honoraria niet tijdig zijn betaald. Geen enkel document of resultaat dat gedurende deze periode is geproduceerd, zal worden verstrekt/ingediend/verzonden zolang de betaling niet is uitgevoerd zoals vermeld in dit contract.

 

Artikel 5 - GARANTIES 

De samenstelling en indiening van de technische dossiers voor de verschillende premies gaat gepaard met het naleven van een aantal administratieve en technische criteria. EasyPrimes werkt eraan om ervoor te zorgen dat de specifieke criteria zo goed mogelijk worden nageleefd voordat elk dossier wordt ingediend, en dit vóór de start van de werkzaamheden aan het pand. Deze dossiers worden dus pas ingediend wanneer aan alle criteria is voldaan. 

Dit werk garandeert de ontvankelijkheid van de dossiers op administratief en technisch vlak bij de verschillende administraties en de boekhoudafdeling. Als bepaalde criteria niet correct worden nageleefd of als er ontbrekende of foutieve informatie is, worden EasyPrimes en de klant hiervan op de hoogte gebracht door de administraties die verantwoordelijk zijn voor de dossiers. EasyPrimes zal dan de nodige stappen ondernemen om te voldoen aan de eisen van de administraties en de situatie te herstellen. 

Het potentiële bedrag dat op het moment van ondertekening van het contract wordt berekend, kan later worden aangepast om overeen te komen met de realiteit van de werkzaamheden en kan daarom niet als een definitieve waarde worden beschouwd voor de berekening van de premies en de betaling van de honoraria. 

De gevraagde premies komen overeen met de regionale premies (Renolution in Brussel, Mijn VerbouwPremie in Vlaanderen en Primes logement in Wallonië). Ze dekken onder andere de volgende onderdelen: isolatie van de schil, ventilatie en verwarmingssysteem

EasyPrimes zorgt ervoor dat alle door de administraties gevraagde kenmerken worden nageleefd vóór de aanvang van de werkzaamheden en worden opgenomen in het bestek, om de in aanmerking komende premies te optimaliseren en de haalbaarheid van de dossiers, hun acceptatie en de vrijgave van de premies op de opgegeven bankrekening te garanderen.

 

Artikel 6 - ANNULERING OF UITSTEL VAN DE WERKEN

In het geval dat de werkzaamheden worden uitgesteld, zal de waardering van de premies worden uitgesteld en herzien op het moment dat de werkzaamheden worden hervat.

Als het merendeel van de werkzaamheden niet is afgerond en de verkregen bedragen lager zijn dan €4000, wordt ons minimumbedrag van €400 exclusief btw toegepast. 

Indien de premievoorwaarden wijzigen, de Opdrachtgever besluit het oorspronkelijke project te wijzigen of indien de benodigde bewijsstukken voor het dossier nooit worden ingediend, is EasyPrimes niet verplicht om het voorschot terug te betalen. 

Als EasyPrimes daarentegen een fout heeft gemaakt in de initiële schatting (de klant had op het moment van de schatting geen recht op Renolution-premies), is EasyPrimes verplicht om het volledige of een deel van het voorschot terug te betalen, zodat de honoraria overeenkomen met het vaste percentage van de verkregen premies..

 

Artikel 7 - DOCUMENTEN VAN EASYPRIMES

De technische documenten die voortvloeien uit de opdracht blijven eigendom van EasyPrimes totdat de beheersperiode van de premiedossiers is afgelopen.

 

Artikel 8 - VERPLICHTINGEN VAN DE OPDRACHTGEVER

De opdrachtgever zal zijn medewerking verlenen aan de opdracht van EasyPrimes. Hij zal de andere dienstverleners en uitvoerende bedrijven op de hoogte stellen van de aanstelling en de taken die aan EasyPrimes zijn toevertrouwd. Hij zal ervoor zorgen dat bij het afsluiten van de contracten met de betrokken partijen in het project de verschillende verplichtingen en taken worden opgenomen die tijdens de uitvoering van het project en de werkzaamheden moeten worden nageleefd.

Over het algemeen zal de opdrachtgever alle contacten faciliteren die EasyPrimes moet opnemen met de bevoegde diensten: de opdrachtgever zelf, een eventuele architect, de studiebureaus, de aannemers en ambachtslieden die op de bouwplaats werkzaam zijn, en andere mogelijke vaklieden.

 

Artikel 9 - AANSPRAKELIJKHEID VAN EASYPRIMES

EasyPrimes is een van de adviseurs van de Opdrachtgever, die de belangen van de Opdrachtgever met volle bewustzijn en zorgvuldigheid behartigt en die bij de ondertekening van de volmacht optreedt als diens gemachtigde, uitsluitend ten aanzien van de overheidsinstanties, om de procedures te voeren met betrekking tot het opsporen en behandelen van subsidieaanvragen, hulp en premies.

In geval van een fout van EasyPrimes zal de schadevergoeding uitsluitend beperkt zijn tot 10% van de premie(s) die uitsluitend door de fout van EasyPrimes niet zou(den) zijn verkregen.



 EasyPrimes BE0765.525.186

Av Victor Emmanuel III 11

1180 Uccle

 

[1] https://renolution.brussels/fr/aidesfinancieres